آیا می دانستید تخمه آفتابگردان چقدر کالری دارد؟

گل آفتابگردان فقط برای دیدن زیبا نیست. آنها همچنین یک میوه مغذی را ارائه می دهند که از نظر گیاه شناسی به عنوان هسته آفتابگردان شناخته می شود. اکثر مردم به هسته ها “دانه” می گویند.

دانه‌های آفتابگردان در پوسته‌های خوراکی سیاه و سفید و نوارهای پین‌دار قرار دارند. آنها یک میان وعده محبوب هستند. اما همه تخمه آفتاب گردان لیمویی یکسان ساخته نمی‌شوند، مخصوصاً وقتی صحبت از کالری باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه تخمه آفتابگردان به خواندن ادامه دهید.

بر اساس پایگاه داده مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA):

1/4 فنجان تخمه آفتابگردان خام 204 کالری دارد.
1/2 فنجان دانه با پوسته خوراکی 67 عدد دارد.
اگر از طرفداران تخمه آفتابگردان بو داده خشک هستید، یک وعده 1/4 فنجان آن 186 کالری دارد. تخمه آفتابگردان ترکیه بو داده شده در روغن دارای 200 کالری در هر وعده 1/4 فنجان منبع مورد اعتماد هستند.

تخمه آفتابگردان در طعم های مختلف مانند خامه ترش و پیاز، ترشی دامی و شوید در دسترس است. در بیشتر موارد، چاشنی ها کالری اضافه نمی کنند. به عنوان مثال، یک وعده 1/4 فنجان تخمه آفتابگردان دیوید رانچ 190 کالری دارد، چه فقط مغزها را بخورید و چه مغزها و چاشنی موجود در پوسته آنها را بخورید.

تخمه

طرفداران شکلات می توانند از دانه های آفتابگردان با پوشش شکلاتی لذت ببرند. اما آنها را برای یک غذای گاه به گاه ذخیره کنید. یک وعده 1.4 اونسی (کمتر از 1/4 فنجان) دانه آفتابگردان با پوشش شکلات تلخ حدود 200 کالری دارد.

تخمه آفتابگردان چقدر چربی دارد؟
تخمه آفتابگردان دارای چربی بالایی است که عمدتاً چربی غیراشباع چندگانه است. با توجه به منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه تخمه آفتابگردان سنقری ممکن است به قلب شما کمک کنند.

اما این تنها در صورتی است که آنها در حد اعتدال مصرف شوند و به جای غذاهایی که دارای چربی های اشباع شده و ترانس بالایی هستند مصرف شوند.

چربی های چند غیر اشباع ممکن است:

کاهش سطح کلسترول بد (LDL).
کاهش خطر حمله قلبی
کاهش خطر سکته مغزی
قند خون را مدیریت کنید
فشار خون پایین
چربی های سالم موجود در تخمه آفتابگردان برای شما مفید هستند، اما اگر زیاده روی کنید ممکن است دور کمر شما را افزایش دهند. تخمه آفتابگردان ایرانی کوچک هستند، بنابراین خوردن آن‌ها بیشتر از آنچه باید باشد آسان است.

اگر مراقب نباشید، ممکن است بیش از یک وعده در یک وعده مصرف کنید. سعی کنید آنها را از قبل اندازه گیری کنید تا از خوردن بیش از حد خود جلوگیری کنید.

  • منابع:
    1. Are Sunflower Seeds Good for You? Nutrition, Benefits and More
  • تبلیغات: 
    1. با ریختن زعفران در آب می توانید جان 30 مگس را بگیرید
    2. استفاده از روغن بنفشه به جای سوخت قطار
    3. راز داشتن پوستی صاف با استفاده از روغن!
    4. گرانی روغن موتور سبب جنگ داخلی شد