خوردن جو شیرودی گیلان موجب رشد استخوان بندی می شود

بر اساس مجموعه گسترده ای از بررسی های علمی منتشر شده در شماره مکمل اکتبر 2014 مجله تغذیه بریتانیا، جو شیرودی گیلان ممکن است نقش مهمی در بهبود سیری (احساس سیری)، کیفیت رژیم غذایی، و دستگاه گوارش، قلبی عروقی و کلی ایفا کند. سلامت متابولیک

غلات کامل اغلب به دلیل اثرات مفیدشان بر دستگاه گوارش توصیه می شود. محققان اثرات بالقوه سلامتی را از بهبود سلامت ایمنی گرفته تا کاهش خطر چاقی و بیماری‌های مزمن پیشنهاد می‌کنند.

با توجه به این مکمل، شواهد اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف منظم غذاهای غلات کامل ممکن است با شاخص توده بدنی پایین (BMI) مرتبط باشد. محققان اظهار داشتند که خوردن جو دوسر به کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری کمک می کند.

همچنین، جو و فیبر موجود در آن به عملکرد روان دستگاه گوارش کمک می کند. آنها می توانند به کاهش یبوست کمک کنند. جو حاوی طیف وسیعی از مولکول ها است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. این شامل آونانترامیدها می شود که پلی فنول ها هستند.

آونانترامیدها ممکن است با افزایش تولید اکسید نیتریک در پایین نگه داشتن فشار خون نقش داشته باشند. آنها همچنین می توانند خواص ضد التهابی و ضد خارش را در صورت استفاده موضعی روی پوست داشته باشند.

جو دوسر سرشار از نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان است. این نوع خاص از فیبر به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. یک فنجان (81 گرم) جو خشک حاوی 7.5 گرم فیبر است، مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای زنان 25 گرم و برای مردان 38 گرم است. جو سرشار از طیف وسیعی از مواد معدنی مهم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

جو دوسر سرشار از کربوهیدرات، فیبر، پروتئین های گیاهی و ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. آنها بسیار سیر کننده هستند که به کنترل اشتها کمک می کند.

آنها برای رژیم های کنترل وزن، ورزشکاران یا کسانی که از دیابت رنج می برند بسیار مناسب هستند، زیرا کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی پایین (تامین انرژی پایدار) را فراهم می کنند. آنها همچنین محتوای فیبر زیادی دارند، هم نامحلول و هم محلول، که از انتقال روده پشتیبانی می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که گنجاندن جو در رژیم غذایی ما فقط تغذیه سالم نیست، بلکه راهی است برای اطمینان از اینکه انرژی کافی برای انجام تمرینات بدنی را در اختیار بدن خود قرار می دهیم.