زنی با خوردن سیب درختی نهاوند در سن 30 سالگی باقی ماند

سیب درختی نهاوند یکی از غذاهایی است که مردم از قدیم الایام مصرف می کردند. اگرچه در بسیاری از مناطق کشور ما می روید، اما موطن آن برای کشور ما آماسیه محسوب می شود. تاریخچه سیب به دوران باستان باز می گردد.

در زمان های قدیم، چینی ها متوجه شدند که سیب فواید زیادی مانند کاهش تب و خنک کننده دارد. رومیان باستان از سیب برای درمان یبوست استفاده می کردند. باز هم، در دوران باستان، بسیاری از تمدن‌ها از تفاله سیب که روده‌ها را می‌چرخانند، سود فراوانی می‌بردند. امروزه این مزیت سیب از نظر علمی ثابت شده است.

اگرچه اکثر مردم دوست دارند سیب را بعد از پوست کندن بخورند، اما ماده ای به نام “تری ترپنوئید” موجود در پوست سیب، مقاومت بدن را در برابر سرطان کبد، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه افزایش می دهد و با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

خوردن سیب در سلامت دندان ها بسیار موثر است. یکی از مهمترین فواید سیب کمک مثبت آن به سلامت دندان است. خوردن سیب سبز برای سلامت دندان ها بسیار مفید است و دندان ها را سفید می کند. علاوه بر این، وقتی با پوست سیب خورده شود، از مشکلاتی مانند التهاب لثه و کشیدن دندان جلوگیری می کند. فواید خوردن سیب زیاد است.

فواید سیب بی پایان است و وقتی به روش های مختلف مصرف شود به سلامتی کمک می کند. سیب پخته یا آب پز، به دلیل داشتن پکتین، به درمان مشکلاتی مانند کولیت، گاستروانتریت و التهاب معده کمک می کند. سیب آب پز نیز در برابر اسهال بسیار موثر است.

به لطف مصرف منظم سیب در هر روز، بدن ما با وجود سن ما همچنان می تواند قوی بماند. سیب به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن، بدن ما را حتی پس از سال ها زنده نگه می دارد.

تنظیم میزان قند خون و ایجاد احساس سیری از جمله فواید سیب است. اما برای بهره مندی از تمام این ویژگی های سیب باید سیب را با پوست آن مصرف کنیم. از آنجایی که میوه های خمیری نقش مهمی در سلامت روده و تنظیم قند خون دارند.