ساخت مجسمه تاریخی با گوجه فرنگی برنتا در میدان آزادی

سه گونه ترکیبی گوجه فرنگی برنتا که توسط مرکز جهانی سبزیجات، شریک مرکز بهبود محصولات آفریقای غربی  برای عرضه در غنا در نظر گرفته شده است. پس از آزمایشات چندمکانی و ارائه به کمیته ملی انتشار و ثبت انواع، وزارت غذا و کشاورزی توسط WACCI.

پروفسور Eric Yirenkyi Danquah، مدیر WACCI، در یک سخنرانی در جریان بازدید NVRRC از WACCI، از دولت غنا خواست تا در زنجیره ارزش کالاهای کشاورزی سرمایه گذاری کند تا اطمینان حاصل شود که گونه های محصول “تغییر کننده بازی” مانند این هیبریدهای جدید گوجه فرنگی در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان سراسر غنا دسترسی پیدا کنید.

اگر در زنجیره ارزش گوجه فرنگی سرمایه گذاری نکنید، این گونه ها به موقع به دست کشاورزان نمی رسد. پروفسور دانکواه گفت که نباید چنین باشد.

در سخنرانی خود، آقای Seth Osei-Akoto، رئیس NVRRC تاکید کرد که چقدر تحت تاثیر رشد WACCI در سال های گذشته قرار گرفته است و مرکز را برای این هیبریدهای جدید گوجه فرنگی ستایش کرد، اما اظهار داشت که هنوز چالش وادار کردن کشاورزان و مصرف کنندگان به این موضوع وجود دارد.

گوجه

انواع گوجه فرنگی هیبریدی را بپذیرید. او دانشمندان را موظف کرد تا راهبردهایی را برای درک نیازهای کشاورزان و توسعه انواعی که بتواند این نیازها را برآورده سازند، توسعه دهند.

دکتر Leander Dede Melomey، یکی از اعضای تیم گوجه‌فرنگی هیبریدی WACCI، هیئت NVRRC را برای بازرسی گوجه‌فرنگی‌های ترکیبی به میدان هدایت کرد و بعداً یافته‌های تحقیقاتی را از آزمایش‌های چندمحلی این تیم ارائه کرد.

پس از بررسی دقیق، آقای Osei-Akoto اعلام کرد که سه رقم هیبریدی گوجه فرنگی برای توصیه برای رهاسازی و کشت در مناطق ساحلی ساوانای غنا تایید شده است.

در پاسخ به تایید انواع گوجه فرنگی هیبریدی، پروفسور Danquah به تیم تبریک گفت و از دولت غنا خواست تا با حمایت از نهادهای محلی مانند WACCI، پایان واردات مواد غذایی را سریع پیگیری کند.