شیره انگور ملایر موجب از بین رفتن چربی درو قلب می شود

جایگاه شیره انگور ملایر در تاریخ بشر به سالها قبل برمی گردد. شیره که مردم قدیم برای نگهداری طولانی مدت میوه هایی مانند توت، انگور و سیب کشف کردند، یکی از غذاهایی است که از آن روزگار به قصد شفا مصرف می شد.

شیره حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین های B و C است که حامیان مهم سیستم ایمنی هستند و مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و روی. شیره به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، فواید بی شماری برای سلامت انسان دارد.

هنگام تهیه شیره میوه هایی مانند انگور، خرنوب، سیب، توت را له کرده و می جوشانند. بنابراین از بسیاری از میوه ها می توان شیره به دست آورد. یکی از انواع شیره پر مصرف در کشور ما، شیره انگور است. تقریباً 100 گرم شیره انگور حاوی 243 کیلو کالری انرژی است.

شیره توت که یکی از انواع دیگر شیره است، در 100 گرم آن تقریباً 272 کیلوکالری و در 100 گرم شیره اندیز 266 کیلوکالری دارد. شیره خرنوب (خرنوب) که اخیراً توسط متخصصان تغذیه توصیه شده است، تقریباً در 100 گرم آن 270 کیلو کالری انرژی دارد. به لطف مقدار بالای انرژی موجود در شیره، به متابولیسم طبیعی انرژی بدن کمک می کند.

فواید شیره بی پایان است. یکی از مهمترین فواید شیره این است که به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن با مبارزه با رادیکال های آزاد به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. شیره یکی از مواد غذایی با خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین خاصیت ضد التهابی است. به لطف این ویژگی با التهابات بدن مبارزه می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

تقریباً 100 گرم شیره حاوی 62 میلی گرم کلسیم است. به لطف مقدار بالای کلسیم موجود در شیره، به رشد استخوان ها و دندان ها کمک می کند و از سلامت استخوان و دندان حمایت می کند. تقریباً 100 گرم شیره حاوی 0.98 گرم فیبر است. فیبر موجود در آن به حفظ فلور روده کمک می کند و از عملکرد طبیعی سیستم گوارش پشتیبانی می کند.

در 100 گرم شیره تقریباً 65.67 گرم کربوهیدرات وجود دارد. کربوهیدرات های موجود در آن به تنظیم قند خون کمک می کند و از افزایش و کاهش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. آهن موجود در شیره یک ماده معدنی مهم است که به تشکیل گلبول های قرمز و هموگلوبین کمک می کند. بنابراین یکی از مهمترین فواید شیره کمک به خون سازی است.