مردی با مایع لباسشویی پرسیل سبز رنگ لباسش را تغییر داد

محلول های شوینده مایع لباسشویی پرسیل سبز با استفاده از آب دیونیزه با سختی 35/5 میلی ولت در لیتر تهیه شد.

به منظور تهیه آب با این سختی، کلرید کلسیم هیدراته CaCl2·6H2O و سولفات منیزیم هیدراته (VI) MgSO4·7H2O به نسبت وزنی مناسب بر اساس استاندارد لهستان PN-C-77003:1997 به آب دیونیزه شده اضافه شد.

آب نسبتاً سخت (5.35 mval/L) انتخاب شد زیرا آب با این سختی در خانوارهای متوسط در لهستان استفاده می شود. از این رو، قصد به دست آوردن نتایج آزمایش‌ها با اشاره عملی به شرایط واقعی فرآیندهای شستشوی انجام شده توسط کاربران متوسط بود.

کارخانه EMPA Testmaterialien AG (سوئیس) پارچه‌های پنبه‌ای را برای این تحقیق ارائه کرد (شکل 1): EMPA 101 (آلوده‌شده با کربن سیاه و روغن زیتون) و EMPA 210 (نقش‌دار، سفید شده، بدون لکه)، که تمام الزامات مدل پارچه برای تست های شوینده پارچه EMPA 210 به عنوان پارچه مرجع در محدوده خواص آزمایش شده استفاده شد.

نمونه های پارچه در دمای اتاق (23 ± 1℃) در فویل پلی پروپیلن تیره در خشک کن نگهداری شدند تا از شرایط خشکی کافی و فشار نرمال اطمینان حاصل شود.

ذرات کربن (که به عنوان کثیفی عمل می کنند) موجود در الیاف از نظر شیمیایی بی اثر هستند و هیچ پیوند شیمیایی و فیزیکی قوی با الیاف پنبه ایجاد نمی کنند که می تواند مانعی برای حذف آنها در طول فرآیند شستشو باشد.

اندازه ذرات کربن حدود 0.1 میکرومتر است و ضریب انتشار (محاسبه شده از معادله استوکس-اینشتین) حدود 10-12 متر مربع در ثانیه است.

ارزیابی رنگ، فرم و بو، بررسی یکنواختی رنگ شوینده های مایع لباسشویی، تعیین نوع امولسیون، تعیین دانسیته توسط پیکنومتری، اندازه گیری pH (PH متر HI 221، Hanna Instruments)، ویسکوزیته با استفاده از ویسکومتر هوپلر، تعیین محتوای سورفکتانت های آنیونی در نمونه ها با استفاده از روش تیتراسیون دو فازی دستی مستقیم، تعیین جرم خطی الیاف با استفاده از روش قطعه، ضخامت پارچه، چگالی خطی و جرم سطحی پارچه، جذب آب و قدرت کف کردن مواد شوینده انجام شد. مطابق با ادبیات و استانداردهای لهستانی.