مزونی که با پارچه مبلی نانو یزد لباس عروس می دوزد

با استفاده معمولی روزانه از مبل و پارچه مبلی نانو یزد میانگین طول عمر 3-5 سال است. برای افزایش “عمر” مخمل، باید به فکر دوخت یا خرید یک پوشش محافظ باشید. جیر طبیعی نوع خاصی از چرم دباغی شده با سطح مخملی نرم است. مواد برای چنین اثاثه یا لوازم داخلی از بز، قوچ و سایر حیوانات صحرایی با اندازه متوسط ​​به دست می آید.

برخلاف پوست معمولی، احساس سرما نمی کند. در هوای گرم، جیر نمی چسبد، باعث افزایش تعریق نمی شود. اما تمیز کردن جیر از گرد و غبار، کثیفی دشوار است، به محصولات تمیز کننده ویژه، مراقبت ظریف مداوم نیاز دارد.

جیر مصنوعی جایگزینی کاربردی و ارزان برای جیر طبیعی است. این شامل پنبه با پلی استر است، گاهی اوقات یک پوشش تفلون تقویت کننده اضافه می شود. تقلید مصنوعی از نظر ظاهری با جیر واقعی تفاوتی ندارد.

در عین حال، از چروک ها خراب نمی شود، از خراش نمی ترسد و ظاهر جذابی را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. این ماده فقط به تمیز کردن ظریف خشک نیاز دارد، برای خانه هایی با کودکان کوچک، حیوانات مناسب نیست.

ملیله عمدتا از پنبه طبیعی ساخته شده است. در موارد نادر، کمی ماده مصنوعی در الیاف مخلوط می شود. ملیله متراکم، کاملا سنگین، با الگوی تصویری پیچیده است. این ماده برای مدت بسیار طولانی شکل خود را حفظ می کند، اما به تدریج تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش محو می شود.

اثاثه یا لوازم داخلی ملیله توصیه نمی شود که به طور مکرر تمیز شوند، در معرض تمیز کردن مرطوب، اغلب بارگذاری شده باشند. طراحان توصیه می کنند مبل های سایز متوسط ​​را با آن بپوشانید تا زیبا و مناسب به نظر برسند.

آلکانترا یک پارچه مصنوعی مدرن است که از نظر بصری شبیه نوبوک است، اما در لمس آن دلپذیرتر و کشسان تر است. به مواد گران قیمت اشاره دارد. حصیر و بوکل پارچه های عجیب و غریب با ظاهر و بافت غیر معمول هستند. همه چنین پارچه ای را انتخاب نمی کنند، زیرا اصلی و گران است.