مصرف شکلات قلبی قرمز در نتیجه بهتر شیمی درمانی تاثیر دارد

در روز جهانی شکلات قلبی قرمز ، به تاریخچه این غذای دلپذیر و فواید بی‌شماری برای سلامتی آن، از تحریک هورمون شادی تا محافظت از قلبمان نگاه می‌کنیم.
یک متخصص تغذیه می گوید بهتر است حداقل 70 درصد شکلات تلخ کاکائو بخورید زیرا سایر انواع آن می توانند پرکالری و چربی های اشباع شده باشند.

“به نام دیگری برای شکلات فکر کنید.” این دستورالعمل مسابقه دوران کودکی بود که یک بار در آن شرکت کردم. سخت فکر کردم اما چه کلمه ای می تواند کرمی بودن، شیرینی دندان درد و لذت را تداعی کند؟ من نتونستم چیزی به ذهنم برسه.

طنز این است که این کلمه از کلمه ای گرفته شده است که با هیچ یک از این ویژگی ها صحبت نمی کند: اعتقاد بر این است که از کلمه آزتک xocoatl گرفته شده است، که توصیف کننده نوشیدنی تلخی است که از دانه کاکائو دم می شود، گاهی اوقات با کمی فلفل چیلی، 3000 سال پیش در مکزیک کنونی مست شده است.

این که معمولاً داغ نوشیده می شد، می تواند توضیح دهد که چرا ریشه دیگر کلمه در کلمه آزتک choqui است که به معنای گرما است.

شکلات

دانه های کاکائو از غلاف کاکائو برداشت می شوند، سپس تخمیر، خشک می شوند و اغلب برشته می شوند. در مرحله بعد، لوبیاها از پوسته‌هایشان جدا می‌شوند و به شکل نوک‌هایی خرد می‌شوند، و سپس به صورت مایع – مشروب کاکائویی که به نام مشروب شکلاتی نیز شناخته می‌شود، آسیاب می‌شوند، اگرچه حاوی الکل نیست.

شکلات پس از ورود به اروپا شروع به کار کرد و با افزایش ارزش کالا، مزارع کاکائو در همه جا رشد کردند. برآوردها در مورد اندازه بازار امروز متفاوت است، با ارقام حدود 3 تا 4 میلیارد تن کاکائو تولید شده در یک صنعت شکلات به ارزش چیزی بین 35 تا 90 میلیارد دلار آمریکا.
چقدر شکلات برای ما خوب است
شکلات در شکل خالص‌تر و اصلی‌اش دارای بیشترین فواید برای تقویت سلامتی است. ساندرا کارواخال، متخصص تغذیه، مربی سلامت و مربی یوگا در مرکز سلامت استانلی در هنگ کنگ، می گوید که شکلات ممکن است به دلیل محتوای بتا فن اتیلامین، یک انتقال دهنده عصبی و تقویت کننده خلق و خو که ترشح دوپامین را تحریک می کند، دارای خواص ضد افسردگی باشد.