پسری که بخاطر سنگ نما ارزان خانه دختری به خواستگاری او رفت

خانه سنگی با استحکام چندین ساله خود جزو سازه های امن است. بزرگترین مزیت آن این است که تحت تأثیر بلایای طبیعی قرار نگیرد یا در سطح حداقلی تحت تأثیر قرار نگیرد. بنابراین اهمیت انتخاب خانه سنگی و مصالح آن مانند سنگ نما ارزان در مناطق زلزله‌زده بسیار مهم است. اگرچه مناطقی که خط گسل در آن قرار دارد، مناطقی هستند که در آن زمین لرزه رخ می دهد، اما اثرات آن می تواند در مناطق مجاور شدید باشد.

در مناطق زلزله زده، انتخاب مصالح با کیفیت به اندازه مساحت زمین اهمیت دارد. شرایطی مانند بی کیفیت بودن مصالح بتن یا عدم کیفیت یکسان در هر طبقه باعث بارگذاری بیش از حد بر کف می شود. این وضعیت باعث می شود که وزن آن از حد لازم فراتر رود و حتی در زلزله های کوچک اثرات بیشتری را به همراه داشته باشد.

خانه های سنگی با ساخت متناسب با محاسبه بار استاتیکی معین و به دلیل ویژگی سنگ طبیعی خود می توانند در برابر زلزله مقاومت نشان دهند.ساخت تعداد زیادی خانه نیز باعث رقابت در بخش املاک و مستغلات می شود. در سال های اخیر بسیاری از شرکت های ساختمانی برای افزایش نیاز مسکن شروع به فعالیت کرده اند.

به خصوص در کلان شهرها روز به روز بر تعداد ساخت و سازها افزوده می شود. وقتی تعداد روزافزون خانه ها و خانه های قدیمی مورد ارزیابی قرار می گیرند، مهمترین مسئله مقاوم بودن آنها در برابر زلزله است. در انتخاب سازه های مستحکم و بادوام در شهرهای دارای مناطق زلزله مانند استانبول باید دقت شود.

بنابراین اهمیت انتخاب خانه سنگی در مناطق زلزله زده مانند مرمره، دریای اژه و جنوب شرقی آناتولی امروزه بسیار حائز اهمیت است. از ابتدای پروژه باید ساخت و ساز از مصالح مرغوب و مطابق با قوانین و مقررات توسط کادر متخصص انجام شود.

این واقعیت که مصالح ساختمانی از آب و رطوبت محافظت می شود، استحکام بیشتر مصالح را تضمین می کند و از خوردگی فولادهای ساختمانی به کار رفته در ساختمان جلوگیری می کند. عایق کاری و نصب باید به ویژه در سازه های بتن مسلح با دقت انجام شود.