دختری که با روغن موتور شیراز شمع درست می کند

روغن موتور شیراز همچنین به محافظت از سیستم انتشار اگزوز کمک می کند. روغن موتور مصرف سوخت موتور را نیز کاهش می دهد. انواع روغن موتور بسته به نوع آن ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، روغن های موتور مصنوعی افزایش عملکرد موتور و محافظت از تمام اجزای متحرک موتور را فراهم می کنند.

روغن موتور نیز بر مصرف سوخت تاثیر می گذارد. روغن موتور خوب اصطکاک را کاهش می دهد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. بنابراین مصرف سوخت نیز کاهش می یابد. ویسکوزیته روغن موتور به نحوه روان شدن روغن در دمای فعلی اشاره دارد.

روغن‌هایی با ویسکوزیته پایین‌تر که در جامعه به عنوان «روغن نازک» تعریف می‌شوند، حتی در دماهای پایین سیال‌تر هستند. روغن های کم ویسکوزیته که در روزهای با دمای پایین به خصوص در فصل زمستان استفاده می شوند، باعث می شوند موتور سریعتر بدون آسیب کار کند. دلیل این امر این است که جامد نمی شود و همیشه سیال می ماند.

روغن موتورهای با ویسکوزیته بالا که در جامعه به عنوان «روغن غلیظ» تعریف می شود، در روزهایی که دما بالاست، سودمند هستند. بدون کاهش استحکام فیلم بر روی قطعات موتور عمل می کند. علاوه بر این، فشار روغن را کاهش نمی دهد.

یک سیستم چند ویسکوزیته با نام “XW-XX” در روغن موتور استفاده می شود. X با یک عدد مشخص جایگزین می شود. به عنوان مثال ’10W-40′ یک امتیاز است. حرف ابتدایی زمستان که در انگلیسی به معنای زمستان است، صفر (0) درجه فارنهایت است و عدد قبل از آن “W” است. یعنی ویسکوزیته روغن موتور را 17.8- درجه می دهد.

به عبارت دیگر نشان دهنده مناسب بودن ویسکوزیته روغن موتور برای ماه های زمستان است. “XX” ویسکوزیته روغن موتور را در 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) نشان می دهد. در حالی که محاسبه این مقیاس دشوار است، در واقع درک آن بسیار ساده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.